The Pedagogical Possibilities of Witnessing and Testimonies

I November 2020 kommer Det omöjliga vittnandet (Eskaton) publiceras i en engelsk version på Palgrave Macmillan, med titeln The Pedagogical Possibilities of Witnessing and Testimonies – Through the Lens of Agamben. 

Det är en omarbetad version av Det omöjliga vittnandet (Eskaton). I denna har jag dock ett helt nytt kapitel där jag gör en läsning av Eyvind Johnsons Strändernas svall och beskrivningen av Penelopes väv och vävande (eller snarare hur Penelope, utifrån ett förslag från den galna (självutnämnt!) Evrykleia, repar upp väven: “PULL OUT THE UNEVEN THICK THREADS” – vilket också blev titeln på kapitlet. Kapitlet drar sedan iväg till en reflektion över representation, historia och undervisning och om möjligheten att göra om, rätta orätt. Läs mer här om boken, och beställ boken här.

ABOUT:

“Marie Hållander has provided an indispensable guide to re-thinking the pedagogical possibilities of witnessing and testimonies, essential reading for anyone interested in how to approach these topics both critically and pedagogically. Through a lucid theoretical synthesis, this book re-inscribes a dynamic pedagogical dimension into the topics of witnessing and testimony, which have been dominated by historians, psychologists and literary critics. Thinking through the theoretical challenges of witnessing and testimony yet using powerful examples from teaching, Hållander develops a forceful analysis that shows the profound implications of these topics for pedagogical practice.”

Michalinos Zembylas, Open University of Cyprus, Cyprus 

“Timely and topical, this fascinating book complicates approaches to witnessing, suffering and testimony without diminishing the pedagogical, historical and political significance of sharing, or harkening to, one’s experience. It is a powerful, original and valuable contribution in its field, not only because it weaves its themes in a diligent, reflective and critical manner, but also because it has its own, unique perspective and sensibilities, as these emerge from erudite combination of narrative, pedagogy and philosophy.”

—Marianna Papastephanou, University of Cyprus, Cyprus